Akt o podatkih – Pogosta vprašanja

1. Kakšne so moje pravice v skladu z Aktom o podatkih?


Če ste 'uporabnik' naših povezanih izdelkov in/ali povezanih storitev v EU, imate lahko pravice v skladu z Aktom o podatkih. To velja v naslednjih primerih:

·        ste lastnik povezanega izdelka (na primer povezanega vozila Ford); 

·        imate
pogodbeno pravico do uporabe povezanega izdelka (na primer najem povezanega vozila Ford); 

·        uporabljate
povezano storitev povezanega izdelka (na primer aplikacijo FordPass).

Če spadate v eno (ali več) od teh kategorij, vam Akt o podatkih daje dve glavni pravici v zvezi s podatki, ki nastanejo pri vaši uporabi povezanega izdelka ali povezane storitve. 

·       
Dostop: do podatkov lahko dostopate sami, tako da sledite v nadaljevanju navedenim korakom.

·        Deljenje: podatke lahko delite s tretjimi osebami po lastni izbiri (če so v EU).

Pomembno je, da te pravice ne veljajo za vse podatke, ki jih ustvari povezani izdelek ali povezana storitev. Te pravice imate do 'takoj dostopnih podatkov' – v bistvu surovih in neobdelanih podatkov, ki so ustvarjeni neposredno z vašo uporabo povezanega izdelka in/ali povezane storitve in so nam takoj na voljo. To so na primer podatki o vozilu, ki so rezultat vaše uporabe povezanega vozila, ali podatki o polnilniku, ki so rezultat vaše uporabe povezanega polnilnika. V teh pogostih vprašanjih jih imenujemo 'podatki'. 
 
Upoštevajte, da so nekateri podatki izključeni iz Akta o podatkih, vključno z zelo obogatenimi podatki ali izvedenimi podatki in drugimi podatki, ki nam niso takoj na voljo (na primer podatki, ki jih ustvarite z uporabo aplikacij tretjih ponudnikov v vozilu in ki jih Ford ne zbira). 

2. Kaj so Fordovi povezani izdelki in povezane storitve?

Seznam naših povezanih izdelkov in povezanih storitev ter dodatne informacije o podatkih najdete na strani o preglednosti. 

Upoštevajte, da nekateri izdelki in storitve, ki jih uporabljate, morda niso na seznamu naših povezanih izdelkov in povezanih storitev, če jih zagotavlja tretja oseba in Ford ne zbira podatkov, ki nastanejo pri njihovi uporabi (na primer Amazon Alexa). Če imate vprašanja o podatkih, ki nastanejo pri uporabi njihovih storitev, se obrnite neposredno na tretjo osebo. 

3. Ali se Akt o podatkih nanaša name, če sem zunaj EU?

Ne. Pravice iz Akta o podatkih imate le, če ste v EU in če ste uporabnik našega povezanega izdelka (ki smo ga prodali v EU) in/ali povezane storitve, ki jo zagotavljamo za ta povezani izdelek. Prav tako lahko svoje podatke delite le s tretjo osebo s sedežem v EU.


4. Kaj moram upoštevati, preden svoje podatke delim s tretjo osebo?


Če razmišljate o delitvi svojih podatkov s tretjo osebo, upoštevajte naslednje:

·        Svoje podatke lahko delite le s tretjo osebo v EU. 

·        Izberite samo tretjo osebo, ki ji zaupate. 

·        S tretjo osebo morate skleniti pisni sporazum o tem, katere podatke lahko uporablja in kako jih lahko uporablja. 

·        Vaše podatke bomo posredovali le tretji osebi, ki jo boste navedli, in to le na vašo izrecno zahtevo. Vendar pa ne bomo samostojno preverjali nobene osebe, ki ni zaposlena pri Ford Motor Company. 

Obveščamo vas, da nam Akt o podatkih dovoljuje zaračunavanje stroškov tretji osebi, če vaše podatke na vašo zahtevo posredujemo neposredno njej. Vam pa ne bomo zaračunali stroškov.

5. Do katerih podatkov lahko dostopam ali jih delim?

Podatki, ki jih lahko zahtevate in/ali delite, se razlikujejo glede na model vašega vozila, vaše naročnine, funkcije, ki ste jih omogočili, in izbrane nastavitve. Podatki spadajo v eno od naslednjih kategorij:

·        Podatki o vozilu: osnovne zmogljivosti vozila in stanje sistema, kot so stanje akumulatorja/baterije, gorivo, prevoženi kilometri in temperatura hladilne tekočine.

·        Stanje vozila:informacije, povezane z diagnostiko in vzdrževanjem, kot so tlak v pnevmatikah, življenjska doba olja in stanje sistema za izpušne pline dizelskega motorja.

·        Podatki o vožnji:način upravljanja in uporabe vozila, na primer hitrost, pospeševanje, zaviranje in uporaba varnostnega pasu.

·        Lokacija vozila:podatki o položaju in gibanju, kot so GPS-koordinate, smer kompasa in hitrost GPS.

·        Podatki o električnem vozilu: ključni kazalniki električnega vozila, kot so stanje napolnjenosti baterije, energetska zmogljivost, temperatura in napetost motorja. 

·        Podatki o polnjenju: informacije v zvezi s postopkom polnjenja vozila, kot so čas in trajanje polnjenja, napetost, tok, tip polnilnika in stanje vtiča. To lahko vključuje tudi podatke o polnilniku, če so na voljo.

·        Podatki o potovanju: ko uporabljate funkcije navigacije ali načrtovanja potovanja, se zbirajo podatki o potovanju, kot so pot, poraba goriva, skupna razdalja in doseg samo z električnim pogonom.

·        Varnost vozila: stanje varnostnih sistemov, kot so alarmi, ključavnice vrat in položaj oken.

·        Podatki proizvajalca specialnih vozil: podrobni podatki o modulih, ki jih je vgradil proizvajalec specialnih vozil, vključno s stanjem vhodov in izhodov teh modulov.
 

Pozor: če vaš izdelek ni povezan (na primer če niste aktivirali svojega vozila z aplikacijo FordPass), vam ne bomo mogli posredovati nobenih podatkov, do katerih bi lahko dostopali ali jih delili s tretjimi osebami.
 
Če želite vedeti, kateri podatki so na voljo (torej do katerih podatkov lahko zahtevate dostop in/ali jih delite s tretjimi osebami), lahko te informacije najdete v tabeli tukaj. Ponovno poudarjamo, da se podatki, ki so na voljo za vaše vozilo, lahko razlikujejo glede na model vozila, vaše naročnine, funkcije, ki ste jih omogočili, in izbrane nastavitve.
 
Kadar je to tehnično izvedljivo, bomo podatke (vam ali tretji osebi, ki jo navedete) zagotovili v neprekinjeni obliki in v realnem času prek vmesnika Ford API. To imenujemo neprekinjeni podatki. Druge podatke bomo zagotovili v neprekinjeni obliki kot datoteke JSON, ki jih je mogoče prenesti. To imenujemo zgodovinski podatki

6. Kako lahko razumem in interpretiram svoje podatke?

Če vi ali tretja oseba, s katero delite svoje podatke, potrebujete opis podatkov, ga lahko najdete v naših slovarjih podatkov. 

·        Slovarji podatkov za neprekinjene podatke: tukaj.

·        Slovarji podatkov za zgodovinske podatke: tukaj.

7. Kako vzpostaviti stik z nami?

Če se morate z nami povezati v zvezi s podatki, do katerih imate pravice v skladu z Aktom o podatkih, ali v zvezi z vašo zahtevo za dostop do podatkov ali delitev podatkov s tretjimi osebami, lahko vzpostavite stik z nami prek naslednjih kontaktnih podatkov.

Če ste uporabnik aplikacije FordPass ali maloprodajni kupec in imate vprašanja, se obrnite na nas prek naslednjih podatkov za stik: Slovenija | Ford Smart Mobility UK Limited | Business Unit 2, Broadcast Centre, Here East, Queen Elizabeth Olympic Park, Stratford, London, E20 3BS | ukcvsc1@ford.com | +44 (0) 203 564 4444

Če menite, da so bile kršene vaše pravice kot uporabnika v skladu z Aktom o podatkih, lahko vzpostavite stik z nami prek zgornjih kontaktnih podatkov. Prav tako imate pravico vložiti pritožbo pri pristojnem organu v svoji državi članici. 

8. Kako lahko dostopam do svojih podatkov ali jih delim?

Ste pripravljeni dostopati do svojih podatkov ali jih deliti? Izberite spodnjo možnost, ki vam najbolj ustreza, in sledite navedenim korakom. Postopek se lahko razlikuje glede na vaš odnos do povezanega izdelka ali povezane storitve (na primer, ali ste stranka z aplikacijo FordPass ali stranka Ford Pro) in glede na to, ali zahtevate neprekinjene podatke ali zgodovinske podatke. Potrebovali boste račun pri družbi Ford.


8.1
Uporabljam povezano vozilo Ford, vendar nimam računa pri Fordu. Kako lahko zahtevam dostop do svojih podatkov?

Če nimate računa FordPass ali svojega vozila še niste registrirali z veljavnim računom FordPass, upoštevajte, da podatki ne bodo na voljo. 

 Več informacij o aplikaciji FordPass in registraciji vozila z računom FordPass najdete na naši strani o Fordovi povezljivosti: https://www.ford.co.uk/technology/connectivity


8.2 Sem uporabnik aplikacije FordPass. Kako lahko dostopam do svojih podatkov?

Za dostop do svojih podatkov sledite spodnjim navodilom. 

Upoštevajte: če ima isto povezano vozilo in/ali polnilno omarico (Wallbox) več imetnikov računa FordPass, bo vsak pooblaščeni uporabnik ali imetnik računa FordPass lahko uveljavljal enake pravice do dostopa do podatkov in delitve podatkov s tretjimi osebami. Vsak pooblaščeni uporabnik je odgovoren, da obvesti vse druge uporabnike in pridobi njihovo soglasje, preden zahteva podatke, ki bi lahko nastali z njihovo uporabo povezanega vozila, polnilne omarice (Wallboxa) ali povezane storitve. 

Koraki se razlikujejo glede na to, ali dostopate do zgodovinskih podatkov ali neprekinjenih podatkov (za več informacij o razliki med zgodovinskimi podatki in neprekinjenimi podatki glejte pogosta vprašanja 5).

8.2.1 Uporabnik aplikacije FordPass – dostop do zgodovinskih podatkov


Korak 1: Preverite, ali imate veljaven račun FordPass in ali sta vaše vozilo in/ali polnilna omarica (Wallbox) registrirana v vašem računu FordPass.Več informacij o aplikaciji FordPass in registraciji vašega vozila ali polnilne omarice v računu FordPass najdete na tej povezavi: https://www.ford.co.uk/technology/connectivity.

Preden zahtevate podatke, obvestite vse druge uporabnike in pridobite njihovo soglasje, preden zahtevate dostop do podatkov, ki so lahko nastali z njihovo uporabo povezanega vozila, polnilne omarice ali povezane storitve. 
 
Korak 2: Prijavite se v prehod za zgodovinske povezane podatke (Historical Connected Gateway) s svojim računom FordPass. 
 
Korak 3: Izpolnite obrazec za registracijo uporabnika na spletni strani prehoda za zgodovinske povezane podatke (Historical Connected Gateway). 
o   Navedite številko(-e) VIN vozila(-il), za katerega(-a) želite podatke. Če zahtevate podatke o polnilni omarici, številka VIN ni potrebna.
o   Prav tako morate navesti časovno obdobje, za katero želite podatke. Zahtevate lahko samo podatke, ki so bili ustvarjeni od 12. septembra 2025 do datuma, ki je 2 dni pred datumom, ko oddajate zahtevo (s tem se zagotovi sinhronizacija vseh sistemskih podatkov).
o   Sledite navodilom na strani prehoda za zgodovinsko povezane podatke in potrdite svojo številko VIN. Nato oddajte obrazec za registracijo uporabnika. 
 
Korak 4: Ko izpolnite in oddate obrazec za registracijo uporabnika, boste na e-poštni naslov, ki ste ga navedli v obrazcu, prejeli e-poštno sporočilo družbe Ford. Preverite svojo e-pošto in potrdite podrobnosti zahtevka.
 
Korak 5: Ford bo obdelal vašo zahtevo. Če v 28 dneh od prejema e-poštnega sporočila iz koraka 4 niste prejeli zahtevanih podatkov ali kakršnih koli informacij od Forda, se obrnite na Ford na [glejte pogosto vprašanje 7]
 
Korak 6: Ford vam bo poslal e-poštno sporočilo s povezavo, ki potrjuje, da so zahtevani podatki pripravljeni za prenos. Podatki bodo 7 dni na voljo za prenos.


8.2.2 Uporabnik aplikacije FordPass – dostop do vaših neprekinjenih podatkov

Če želite dostop do neprekinjenih podatkov (podatki v realnem času, ki so na voljo prek vmesnika API), vključno s podatki polnilne omarice (Wallboxa), sledite spodnjim korakom.

Korak 1: Preverite, ali imate veljaven račun FordPass in ali sta vaše vozilo in/ali polnilna omarica (Wallbox) registrirana v vašem računu FordPass. Več informacij o aplikaciji FordPass in registraciji vašega vozila ali polnilne omarice v računu FordPass najdete tukaj. Preden zahtevate podatke, obvestite vse druge uporabnike in pridobite njihovo soglasje, preden zahtevate dostop do podatkov, ki so lahko nastali z njihovo uporabo povezanega vozila, polnilne omarice ali povezane storitve. 

Korak 2: Registrirajte se za račun Ford Developer Marketplace na tem naslovu. Vnesite zahtevane podatke, nato preglejte in sprejmite pogoje in določila. 
 
Korak 3: Ko se prijavite v svoj račun Ford Developer Marketplace, lahko zaprosite za dostop do našega vmesnika API tako, da sledite navodilom na strani Ford Developer Marketplace. 
 
Korak 4: V profilu svojega računa Ford Developer Marketplace lahko ustvarite nova pooblastila za dostop do vmesnika API. Lahko tudi spremljate vsa trenutno aktivna pooblastila. 
 
Korak 5: Po ustvarjanju poverilnic za dostop pridobite ustvarjeni naslov URL, ki je povezan z vašim računom. Tega pridobite iz nadzorne plošče za razvijalce. Uporabite pridobljeni naslov URL in se prijavite z računom Ford Member (FordPass), da povežete svoje vozilo. Po povezavi boste preusmerjeni na preusmeritveni URL, ki ste ga navedli, in na preusmeritveni URL boste prejeli žeton.
 
Korak 6: Zdaj lahko uporabite vmesnik API za pridobivanje podatkov prek želene platforme.


8.3 Sem uporabnik aplikacije FordPass. Kako lahko svoje podatke delim s tretjimi osebami?

Preden podatke delite s tretjimi osebami, pazljivo preberite točke v pogostih vprašanjih 4 (Kaj moram upoštevati, preden svoje podatke delim s tretjimi osebami). 

Upoštevajte tudi, da lahko v primeru ko je več imetnikov računa FordPass za isto Fordovo povezano vozilo ali polnilno omarico, vsak pooblaščeni uporabnik ali imetnik računa FordPass deli podatke s tretjimi osebami ter prekine deljenje podatkov s tretjimi osebami. To pomeni, da tudi če se odločite za deljenje svojih podatkov s tretjo osebo, lahko drugi pooblaščeni uporabniki, ki so povezani z istim vozilom ali polnilno omarico, prekinejo deljenje podatkov. Vsak pooblaščeni uporabnik je odgovoren, da obvesti vse druge uporabnike in pridobi njihovo soglasje, preden zahteva delitev podatkov, ki lahko nastanejo z uporabo povezanega vozila.

Deljenje vaših zgodovinskih podatkov s tretjimi osebami

Zgodovinske podatke lahko delite s tretjimi osebami na dva načina. Lahko: 

o sami pridobite in prenesete datoteke zgodovinskih podatkov (po navodilih v pogostih vprašanjih 8.2) in datoteke neposredno delite s tretjo osebo po lastni izbiri;

o tretji osebi naročite, naj v vašem imenu zaprosi za vaše zgodovinske podatke. V tem primeru vas prosimo, da tretji osebi po lastni izbiri naročite, naj sledi navodilom v pogostih vprašanjih 8.4 (Sem tretja oseba, ki potrebuje dostop do podatkov uporabnika aplikacije FordPass. Kako lahko to storim?). V pogostem vprašanju 8.4 si preberite tudi, kako lahko prenehate deliti zgodovinske podatke s tretjimi osebami, če si premislite. 

Deljenje neprekinjenih podatkov s tretjimi osebami

Če želite deliti neprekinjene podatke (podatke v realnem času prek vmesnika API) s tretjo osebo, ki prejema podatke, jo prosite, naj sledi korakom, opisanim v pogostih vprašanjih 8.4.2 spodaj. Če potrebujete dodatno pomoč, se obrnite na službo za pomoč uporabnikom (glejte kontaktne podatke v pogostem vprašanju 7).


8.4 Sem tretja oseba, ki potrebuje dostop do podatkov uporabnika aplikacije FordPass. Kako lahko to storim?

Opomba za tretje osebe (ki niso Fordove stranke): Tretja oseba (ki ni Fordova stranka) mora te korake za zahtevo dostopa do podatkov Fordove stranke upoštevati le, če jo je Fordova stranka izrecno imenovala za prejemnika podatkov v skladu s členom 5 Akta o podatkih. Tretja oseba mora pridobiti soglasje stranke in vseh drugih uporabnikov, katerih podatki so lahko vključeni v obseg zahtevanih podatkov. Tretja oseba mora imeti tudi pisni sporazum s Fordovo stranko (do katere podatkov dostopa), v katerem je podrobno opredeljen obseg podatkov, do katerih lahko dostopa in jih uporablja, ter način in namen uporabe podatkov. Kadar Ford podatke Fordove stranke posreduje neposredno tretji osebi, ki je prejemnik podatkov (na zahtevo Fordove stranke), lahko Ford tretji osebi, ki je prejemnik podatkov, zaračuna nadomestilo in lahko občasno določi ali spremeni višino nadomestila.


8.4.1
Zahteva za dostop do zgodovinskih podatkov uporabnika aplikacije FordPass kot tretja oseba, ki prejema podatke 

Če ste tretja oseba, ki prejema podatke, lahko v imenu Fordove stranke zahtevate dostop do zgodovinskih podatkov Fordove stranke, tako da sledite spodnjim korakom. Če bo vaša zahteva uspešno obdelana, boste prejeli povezavo do mesta, s katerega lahko prenesete datoteke z zgodovinskimi podatki (v formatu JSON). 

Korak 1: Preverite, ali: (i) je Fordova stranka (katere podatke zahtevate v njenem imenu) pooblaščeni uporabnik povezanega vozila, polnilne omarice ali povezane storitve, za katero zahtevate podatke; (ii) ima Fordova stranka veljaven račun FordPass in ali sta vozilo in/ali polnilna omarica registrirana v njenem računu FordPass; in (iii) ste pridobili soglasje Fordove stranke in vseh drugih uporabnikov, preden zahtevate podatke, ki lahko nastanejo zaradi njihove uporabe vozila, polnilne omarice ali povezane storitve.
 
Korak 2: Obiščite prehod za zgodovinske povezane podatke (Historical Connected Gateway)
 
Korak 3: Izpolnite obrazec za registracijo zastopnika
 
o   Vnesite zahtevane podatke, vključno s podatki o podjetju (če pride v poštev) in podatki o Fordovi stranki, v imenu katere zahtevate podatke. 
o   Poskrbite, da se uskladite s Fordovo stranko (katere podatke zahtevate v njenem imenu). To je potrebno, ker bomo za obdelavo vaše zahteve od Fordove stranke zahtevali, da v 3 dneh od našega poskusa vzpostavitve stika potrdi svojo privolitev za delitev podatkov. V nasprotnem primeru bo zahteva preklicana.
o   Če zahtevate podatke, povezane z vozilom, morate navesti številko(-e) VIN vozila(-il). Navesti morate tudi časovno obdobje, za katero zahtevate podatke (tj. kako daleč nazaj želite zgodovinske podatke). Če zahtevate podatke o polnilni omarici naše stranke, vam ni treba navesti številke VIN. 
o   Upoštevajte, da lahko zahtevate podatke le od 12. septembra 2025 do datuma, ki je 2 dni od datuma, vložitve zahteve (s tem se zagotovi sinhronizacija vseh podatkov v sistemu).
 
Korak 4: Ko izpolnite in oddate obrazec za registracijo zastopnika, boste na e-poštni naslov, ki ste ga navedli v obrazcu za registracijo zastopnika, od Forda prejeli e-poštno sporočilo. Preverite svojo e-pošto in potrdite podrobnosti zahtevka.
 
Korak 5: Fordova stranka (katere podatke zahtevate v njenem imenu) bo obveščena in zastavili ji bomo vprašanje, ali soglaša z delitvijo svojih podatkov. Po prejemu soglasja naše stranke bo vaša zahteva obdelana s strani Forda. Če v 28 dneh od prejema e-poštnega sporočila iz koraka 4 niste prejeli zahtevanih podatkov ali kakršnih koli informacij s strani Forda, se obrnite na Ford.

Korak 6: Ford vam bo poslal e-poštno sporočilo s povezavo, ki potrjuje, da so zahtevani podatki pripravljeni za prenos. Podatki bodo 7 dni na voljo za prenos.
 
Za Fordove stranke:Svojo privolitev lahko kadar koli prekličete, dokler podatki niso preneseni s strani tretje osebe, ki prejme podatke (v koraku 6 zgoraj). Upoštevajte, da če prekličete privolitev, potem ko je tretja oseba kot prejemnik podatkov že prenesla podatke, preklic ne bo izbrisal podatkov z mesta prenosa. Povezava, ki omogoča dostop do podatkov, bo samodejno potekla v 7 dneh ali prej, če prekličete svojo privolitev.


8.4.2
Zahteva za dostop do neprekinjenih podatkov uporabnikov aplikacije FordPass kot tretja oseba, ki prejema podatke

Če vas je Fordova stranka določila za tretjega prejemnika podatkov, ki lahko v njenem imenu zaprosi za njene neprekinjene podatke (podatke v realnem času prek vmesnika API), sledite tem korakom.

Korak 1: Preverite, ali: (i) je Fordova stranka (katere podatke zahtevate v njenem imenu) pooblaščeni uporabnik povezanega vozila, polnilne omarice ali povezane storitve, za katero zahtevate podatke; (ii) ima Fordova stranka veljaven račun FordPass in ali sta vozilo in/ali polnilna omarica registrirana v njenem računu FordPass; in (iii) ste pridobili soglasje Fordove stranke in vseh drugih uporabnikov, preden zahtevate podatke, ki lahko nastanejo zaradi njihove uporabe vozila, polnilne omarice ali povezane storitve.
 
Korak 2: Registrirajte se za račun Ford Developer Marketplace na naslovu. Vnesite zahtevane podatke, nato preglejte in sprejmite pogoje in določila. 
 
Korak 3: Ko se prijavite v svoj račun Ford Developer Marketplace, lahko zaprosite za dostop do našega vmesnika API tako, da sledite navodilom na strani Ford Developer Marketplace.
 
Korak 4: V profilu svojega računa Ford Developer Marketplace lahko ustvarite nova pooblastila za dostop do vmesnika API. Lahko tudi spremljate vsa trenutno aktivna pooblastila.
 
Korak 5: Po ustvarjanju poverilnic za dostop pridobite ustvarjeni naslov URL, ki je povezan z vašim računom. Tega pridobite iz nadzorne plošče za razvijalce. Uporabite pridobljeni naslov URL in se prijavite z računom Ford Member (FordPass), da povežete svoje vozilo. Po povezavi boste preusmerjeni na preusmeritveni URI, ki ste ga navedli, in na preusmeritveni URI boste prejeli žeton.
 
Korak 6: Zdaj lahko uporabite vmesnik API za pridobivanje podatkov prek želene platforme.


8.5
Sem stranka Ford Pro/upravitelj voznega parka. Kako lahko dostopam do svojih podatkov?

Za dostop do svojih podatkov sledite spodnjim navodilom. 

Koraki so različni, odvisno od tega, ali dostopate do zgodovinskih podatkov ali neprekinjenih podatkov. Če želite zahtevati dostop do podatkov, povezanih z vašim polnilnikom Ford Pro, si oglejte pogosta vprašanja [9].

8.5.1 Stranka Ford Pro/upravitelj voznega parka – dostop do zgodovinskih podatkov

Korak 1: Preverite, ali: (i) imate veljaven račun Ford Pro Marketplace, (ii) ste pooblaščeni za vozilo ali povezano storitev, za katero želite podatke, in ali je vaše vozilo aktivirano v vašem računu Ford Pro Marketplace. Več informacij o sistemu Ford Pro Marketplace najdete na tej povezavi.
 
Korak 2: Prijavite se v prehod za zgodovinske povezane podatke (Historical Connected Gateway) z uporabniškimi podatki za račun Ford Pro.
 
Korak 3: Izpolnite obrazec za registracijo stranke na strani prehoda za zgodovinske povezane podatke. 

o   Navesti morate številko(-e) VIN za vsa vozila Ford, za katera želite podatke. 

o   Prav tako boste morali navesti časovno obdobje, za katero želite podatke. Zahtevate lahko samo podatke, ki so bili ustvarjeni od 12. septembra 2025 do datuma, ki je 2 dni od datuma, ko oddate zahtevo (s tem se zagotovi sinhronizacija vseh sistemskih podatkov).

o   Sledite navodilom na strani prehoda za zgodovinsko povezane podatke in potrdite svojo identifikacijsko številko vozila (VIN). Nato oddajte obrazec za registracijo stranke. 
 
Korak 4: Ko izpolnite in oddate obrazec za registracijo stranke, boste na e-poštni naslov, ki ste ga navedli v obrazcu za registracijo stranke, prejeli e-poštno sporočilo od Forda. Preverite svojo e-pošto in potrdite podrobnosti zahtevka.
 
Korak 5: Ford bo obdelal vašo zahtevo. Če v 28 dneh od prejema e-poštnega sporočila iz koraka 4 niste prejeli zahtevanih podatkov ali kakršnih koli informacij od Forda, se obrnite na Ford (glejte Pogosto vprašanje 7).
 
Korak 6: Ford vam bo poslal e-poštno sporočilo s povezavo, ki potrjuje, da so zahtevani podatki pripravljeni za prenos. Podatki bodo 7 dni na voljo za prenos.
 
Opomba: Če ste stranka Ford Pro na enem od vključenih evropskih trgov in želite dostopati do svojih podatkov FORDLiive (v tem primeru nimate uporabniškega računa), sledite zgornjima korakoma 2 in 3. Ko bo Ford prejel vaš obrazec za registracijo, bo predstavnik preveril lastništvo in vas kontaktiral glede nadaljnjih korakov.


8.5.2
Stranka Ford Pro/upravitelj voznega parka – dostop do vaših neprekinjenih podatkov

Če želite dostop do podatkov v realnem času prek vmesnika API, sledite spodnjim korakom.

Korak 1: Obiščite povezavo do rešitve za neprekinjene podatke/API.
 
Korak 2: Kot upravitelj voznega parka se prijavite v svoj račun Ford Pro Marketplace ali se registrirajte s podatki svojega podjetja na FordPro.
 
Korak 3: Dodajte izdelek(-ke) voznega parka v Connected Data Gateway ali Fleet Quality Connected Data Gateway v svoj račun iz strani Market Place v zavihku 'Explore More Products' (Razišči več izdelkov). 
o   Opomba: če zahtevate podatke za vozilo, ki sodi v kategorijo različnih znamk z uporabo priključne naprave (PID), izberite izdelek Fleet Multi-Make Data Gateway.
 
Korak 4: Kliknite ikono 'Add Vehicle' (Dodaj vozila) in vnesite podatke o svojem vozilu/vozilih.
 
Korak 5: Po dodajanju vozil izberite številke VIN in kliknite 'Subscribe to Product’ (Naročnina na izdelek). Iz spustnega menija izberite izdelek Fleet Connected Gateway za registracijo. Če zahtevate samo podatke o stanju vozila, izberite izdelek Fleet Quality Connected Gateway. Za zahtevo podatkov, povezanih z vozilom, ki sodi v kategorijo različnih znamk, izberite Fleet Multi-Make Data Gateway. 
 
Korak 6: Po želji lahko dodate dostop za dodatne uporabnike računa. Izberite 'Add New Users' (Dodaj nove uporabnike) in v izbirnih poljih dodelite dostop do portala za razvijalce ter dodelite administrativno vlogo. 
 
Korak 7: Prijavite se v  Developer Portal  u uporabniškimi podatki za Ford Pro Marketplace in ustvarite ID stranke in geslo. Tehnično dokumentacijo API lahko pregledate tudi v portalu za razvijalce.
 
Korak 8: S pridobljenim ID-jem stranke in skrivnim geslom dostopajte do podatkov z uporabo zagotovljenega vmesnika API.


8.6 Sem stranka Ford Pro/upravitelj voznega parka. Kako lahko svoje podatke delim s tretjimi osebami?

Preden podatke posredujete tretji osebi, upoštevajte točke v pogostih vprašanjih 4 (
Kaj moram upoštevati, preden svoje podatke posredujem tretji osebi).

Da lahko tretja oseba dostopa do vaših podatkov, se mora najprej registrirati kot tretja oseba, ki je odobreni ponudnik storitev. Za registracijo mora tretja oseba slediti naslednjim korakom:

Deljenje vaših zgodovinskih podatkov s tretjimi osebami

Zgodovinske podatke lahko delite s tretjimi osebami na dva načina. Lahko: 

o
sami pridobite in prenesete datoteke zgodovinskih podatkov (po navodilih v pogostih vprašanjih 8.5.1) in datoteke delite s tretjo osebo po lastni izbiri; ali

o tretji osebi naročite, naj v vašem imenu zaprosi za vaše zgodovinske podatke. V tem primeru vas prosimo, da tretji osebi po lastni izbiri naročite, naj sledi navodilom v pogostih vprašanjih 8 (Sem tretja oseba, ki potrebuje dostop do podatkov stranke/upravitelja voznega parka Ford Pro. Kako lahko to storim?). Prosimo, da si ogledate tudi pogosta vprašanja 8.9.1, in se seznanite z možnostjo, kako lahko prenehate deliti zgodovinske podatke s tretjimi osebami, če si premislite.

Deljenje vaših neprekinjenih podatkov s tretjimi osebami

Če želite deliti neprekinjene podatke (podatke v realnem času prek vmesnika API) s tretjo osebo, ki prejema podatke, jo prosite, naj sledi korakom, opisanim v pogostih vprašanjih 8.8 spodaj. Če potrebujete dodatno pomoč, se obrnite na službo za pomoč uporabnikom (glejte kontaktne podatke v pogostem vprašanju 7).


8.7
Sem tretja oseba, ki jo je stranka Ford Pro imenovala za prejemnika podatkov, da v njenem imenu zaprosim za dostop do podatkov. Kako lahko to storim?

Po registraciji kot odobrena tretja stranka, ki je ponudnik storitev, za dostop do zgodovinskih podatkov stranke v obliki datoteke JSON, ki jo lahko prenesete, sledite tem korakom: 

Korak 1: Preverite, ali je vaša stranka pooblaščena za podatke vozila, ki jih želite pridobiti, in ali je njeno vozilo aktivirano v njenem računu Ford Pro Marketplace. Več informacij o sistemu Ford Pro Marketplace najdete tukaj.

Korak 2: Prijavite se v prehod za zgodovinske povezane podatke (Historical Connected Gateway).

Korak 3: Izpolnite obrazec za registracijo stranke.
o   Vnesite podatke o svojem podjetju in podatke o stranki, katere podatke želite pridobiti. 
o   Poskrbite za dogovor s svojo stranko, saj bo za obdelavo vaše zahteve potrebno njeno soglasje v roku 3 dni od našega poskusa vzpostavitve stika, sicer bo zahteva preklicana.
o   Potrebovali boste številko(-e) VIN in časovno obdobje, za katero želite zahtevati podatke. Za podatke o polnjenju številka VIN ni potrebna.
Upoštevajte, da so podatki na voljo šele 12. septembra 2025 ali po tem datumu, največ 2 dni od trenutnega datuma. S tem se zagotovi, da so vsi podatki v sistemu sinhronizirani in na voljo, kjer je to primerno.

Korak 4: Preverite svoj e-poštni naslov in potrdite podrobnosti zahtevka.

Korak 5: Vaša stranka bo obveščena in bo morala potrditi soglasje za deljenje podatkov. Ko Ford prejme soglasje stranke, bo obdelal vašo zahtevo za podatke. Če v 28 dneh ne prejmete informacij, se obrnite na družbo Ford na kontaktne podatke (glejte Pogosto vprašanje 7).

Korak 6: Prejeli boste e-poštno sporočilo s povezavo, ki potrjuje, da so podatki pripravljeni za prenos. Podatki bodo 7 dni na voljo za prenos.

Če spremenite mnenje ali želite preprečiti tretji osebi, da prejme podatke: Svojo privolitev lahko kadar koli prekličete, dokler podatki niso preneseni s strani tretje osebe, ki prejme podatke (v koraku 6 zgoraj). Upoštevajte, da če prekličete privolitev, potem ko je tretja oseba kot prejemnik podatkov že prenesla podatke, preklic ne bo izbrisal podatkov z mesta prenosa. Povezava, ki omogoča dostop do podatkov, bo samodejno potekla v 7 dneh ali prej, če prekličete svojo privolitev.


8.8
Zahteva za dostop do neprekinjenih podatkov strank Ford Pro/voznega parka kot prejemnik podatkov

Alternativno lahko po registraciji kot odobreni tretji ponudnik storitev za pridobivanje podatkov v realnem času prek vmesnika API prosite svojo stranko, da poda soglasje s spodaj opisanim postopkom:
 
Korak 1: Prijavi naj se v svoj račun Ford Pro Marketplace ali se registrira s podatki svojega podjetja na FordPro.


Korak 2: Doda naj izdelek(-ke) Fleet Connected Data Gateway v svoj račun iz strani Market Place v zavihku 'Explore More Products' (Razišči več izdelkov).

Korak 3: Za dodajanje vozila naj klikne ikono 'Add Vehicle' (Dodaj vozila) in vnese podatke o svojem vozilu/vozilih.

Korak 4: V meniju Fleet (Vozni park) naj odpre zavihek Service Providers (Ponudniki storitev) in izbere želeno identifikacijsko številko (oziroma številke) vozila (VIN).

o Klikne naj 'Add Consent' (Dodaj soglasje) in iz spustnega seznama izbere zunanjega ponudnika storitev, s katerim želi deliti podatke.

Korak 5: Kot tretji ponudnik storitev boste prejeli obvestilo o soglasju za številko/številke VIN in nato lahko sledite korakom za naročanje izdelka Fleet Subscribe (Naročnina voznega parka), da vozilo/-a vključite v izdelek Fleet Connected Gateway, kot je opisano tukaj (glejte ostala pogosta vprašanja).

Korak 6: Kot odobreni tretji ponudnik storitev se prijavite v portal za razvijalce z uporabniškim imenom Ford Pro in ustvarite ID stranke in geslo.

Korak 7: S pridobljenim ID-jem stranke in skrivnim geslom dostopajte do podatkov z uporabo zagotovljenega vmesnika API.

Korak 8: Za prekinitev deljenja podatkov s tretjo stranko lahko uporabnik:

· brez elektronske povezave komunicira s tretjo stranko, ki ji je dala soglasje, da se ta odjavi od izdelka Connected Data Gateway;
(ali)

·prekliče soglasje tako, da se vrne v meni Fleet (Vozni park), izbere VIN in izbere Remove Consent (Preklic soglasja).

9. Sem stranka Ford Pro. Kako lahko dostopam do podatkov, ki so povezani z mojim polnilnikom, ali jih delim?

Če želite zahtevati zgodovinske podatke o polnilni postaji, sledite korakom, opisanim v pogostih vprašanjih 8.5.1 (za dostop) in 8.7 (za deljenje). 

10. Nisem stranka Ford Pro, vendar sem uporabnik vozila Ford Pro/vozila voznega parka (npr. voznik) in imam v skladu z Aktom o podatkih pravice do podatkov, ki so bili ustvarjeni med mojo uporabo vozila. Kako lahko zahtevam dostop do podatkov ali zahtevam deljenje podatkov s tretjimi osebami?

Obrnite se na upravitelja voznega parka ali imetnika računa Ford Pro Marketplace (če je to druga oseba), ki bo lahko zahtevo obdelal v vašem imenu.

11. Najel sem vozilo Ford pri podjetju za najem vozil, zato menim, da sem uporabnik tega vozila in imam pravico do podatkov, ki so bili ustvarjeni med njegovo uporabo. Kako lahko zahtevam dostop do podatkov ali jih delim s tretjimi osebami?

Obrnite se na podjetje za najem vozil, pri katerem ste najeli povezano vozilo Ford, ki naj bi imelo račun pri Fordu in bi lahko zahtevo obdelalo v vašem imenu. 

12. Predstavljam podjetje za najem vozil. Kako lahko v imenu svojih strank obdelam njihove zahteve (za dostop do njihovih podatkov in/ali njihovo delitev s tretjimi osebami)?

Če prejmete zahtevo za podatke od svojega najemnika, sledite ustreznim navodilom iz pogosto zastavljenih vprašanj 8 ali uporabite zahtevo za zgodovinske podatke, da predložite podrobnosti za obdelavo takih zahtev v njihovem imenu. Preden obdelate kakršne koli zahteve, se prepričajte, da je najemnik imel pravice do podatkov

13. Sem javni organ v EU, ki želi vložiti zahtevo za podatke v skladu s poglavjem V Akta o podatkih. Kako lahko to storim?

Upoštevajte navodila v obrazcu za sprejem zahtev, ki je na voljo tukaj.

14. Kaj naj storim, če prodajam svoje vozilo, polnilno omarico (Wallbox) ali polnilne postaje ?


Če se odločite, da boste svoje vozilo prodali (ali kako drugače trajno prenesli lastništvo vozila ali pravico do njegove uporabe) drugi osebi, morate izvesti spodaj navedene korake. 


FordPass/maloprodajni kupci 

·        odjavite se iz računa FordPass (in vseh storitev in naročnin, ki ste jih imeli prek aplikacije FordPass za to vozilo);
·        izvedite tovarniško ponastavitev vozila. Podrobnosti o tem najdete v pogostih vprašanjih o aplikaciji FordPass
·        novemu lastniku/uporabniku vozila ne dovolite uporabe svojega računa FordPass.


Ford Pro/stranke z voznim parkom

·        Odjavite vozilo iz svojega računa za vozni park in iz vseh storitev in naročnin. 

15. Kaj naj storim, če sem vozilo kupil od drugega lastnika?

Prepričajte se, da ste vozilo popolnoma ponastavili na tovarniške nastavitve. Navodila za ponastavitev na tovarniške nastavitve najdete tukaj. Če želite po ponastavitvi uporabljati storitve povezanega vozila, prenesite aplikacijo Ford Pass, ustvarite račun Ford Pass in vozilo registrirajte v svoj račun Ford Pass. Več informacij o aplikaciji Ford Pass najdete tukaj

16. Kako kot stranka Ford Pro pridobim svoj ID CUU (ID TSP, odobren s strani lastnika voznega parka)?


Skrbniki Ford Pro lahko dostopajo do UUID svojega podjetja v nastavitvah podjetja.

Do menija Company settings (Nastavitve podjetja) lahko dostopate tako, da v zgornjem desnem kotu zaslona
Ford Pro Marketplace kliknete svoje uporabniško ime.

17. Zanima me več informacij o poslovnih skrivnostih, ki so lahko del podatkov.

Za več informacij nas kontaktirajte (glejte Pogosto vprašanje 7)